DE “JONGETJES” VAN ANNEMARIE VAN GAAL

Het outside in denken van Annemarie van Gaal

Afgelopen week was ik op het Work Smarter Event, waar Annemarie van Gaal de dagvoorzitter was. Haar succesverhaal over “de jongetjes” is interessant voor veel ondernemingen, lees waarom!

Annemarie legt uit dat ze de afgelopen periode veel bedrijven heeft geholpen die aan de rand van faillissement stonden. Ze deelt de bedrijven in twee categorieën in. De categorie die ervan overtuigd is dat ze een goed product hebben en alles goed doen, maar externe factoren de schuld geven dat het (nu even) niet goed gaat. En de categorie die niet zo goed weet wat de beste doelgroep is, wat de doelgroep wil en welk product of dienst ze het beste kunnen leveren. De laatste categorie is eenvoudiger te helpen, zo geeft ze aan. Die categorie wil op zoek en  staat open voor hulp.

De jongetjes die het bedrijf besturen

Ze vervolgt het verhaal waarin ze uitlegt dat ze naar Rusland ging en daar een mediabedrijf oprichtte. Zij hoorde ook tot de tweede categorie, ze had geen idee waar de Russische lezers behoefte aan hadden.

Via de “jongetjes”, dit waren de jongens die op straat tegen “marktprijs” de nieuwsbladen verkochten, heeft ze dit opgelost, die “jongetjes” hebben haar naar het succes geleid.

 

Ze nodigde namelijk iedere week 15 “jongetjes” uit. De ruimte waar de “jongetjes” bijeenkwamen hing vol met allemaal conceptvoorstellen. Alle “jongetjes” mochten hun mening geven over wat het beste zou verkopen. Die “jongetjes” stonden heel dicht bij de klant, kenden de wensen van de klanten en via de “jongetjes” zorgde Annemarie er voor dat ze nu wel precies wist waar de klanten behoefte aan hadden en dat ze nu wel wist welk product ze moest leveren.

Zo liet ze het bedrijf besturen door de “jongetjes” en dat in een land als Rusland!

Heeft u ook van die “jongetjes”?

Hoe goed kent u de behoefte van uw klant. Hoe goed luistert uw organisatie naar de mensen in de organisatie die heel goed weten wat de wensen in de markt zijn.

Heeft u ook “jongetjes” zoals Annemarie die samen met u het bedrijf besturen?

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Alfred Klunder
06 – 53 35 58 81
alfred.klunder@beta.growproud.nl

Lees ook:

OEI, IK GROEI..

OEI, IK GROEI..

Je staat aan het roer staan van een prachtig bedrijf en je hebt altijd resultaten geboekt waarop je met trots terugkijkt. En dan krijg je onverwacht te maken met tegenwind ! Door geopolitieke ontwikkelingen vallen afzetlanden volledig weg of is de toelevering uit...

Beweging creëren, van denken naar doen

Beweging creëren, van denken naar doen

Beweging creëren, dat is wat we als GrowProud bij klanten doen. Zo is ook onze specialist in organisatie en ontwikkeling, Joost Hakvoort bij Welgro, bouwer van…

Verkopen begint voordat de verkoop begint

Verkopen begint voordat de verkoop begint

In de maakindustrie zetten de meeste bedrijven nog altijd alles op persoonlijke contact met klanten en prospects. Dat zal ook belangrijk blijven. Maar de wereld is wel sterk veranderd. De pandemie maakte face tot face salesgesprekken onmogelijk, waardoor het internet...

Verbinden en samenwerken loont

Verbinden en samenwerken loont

Verbinden en samenwerken loont Nederland heeft wereldwijd een toonaangevende maakindustrie. De innovaties vinden veelal plaats bij de kleinere en middelgrote maakbedrijven. Daar zijn wij trots op. Sterker nog, we helpen dat graag mede mogelijk te maken. Nou is...

Business Development Connec2

Business Development Connec2

Business Development naar een hoger plan voor Connec2 Eén van de meest onderschatte middelen voor groei is een sterk business plan. Zo heeft Connec2 een ongekend innovatieve technologie in handen waarmee zij de wereld kunnen veroveren. De ambities liegen er niet om,...