Kan je wat doen in tijden van crisis?

Als GrowProud hebben we getwijfeld of we in deze zware tijd wel berichten moeten plaatsen.Wie zit daar nu op te wachten, in een tijd van crisis die iedereen raakt en waarbij het land bijna tot stilstand komt.Wie zit daar nu op te wachten nu de ziekenhuizen vol liggen en iedereen, zo hopen wij, zich aan de richtlijnen houdt om de opgaande curver van de besmettingen af te vlakken, zodat de ziekenhuizen het ook de komende periode aan kunnen en zo onnodig menselijk leed wordt voorkomen.

We hebben er vertrouwen in dat de overheid samen met de specialisten de juiste keuzes maakt en met de hulp van 17 miljoen Nederlanders ons door deze crisis leidt en iedereen zo goed mogelijk beschermt. We hebben er vertrouwen in dat de kanjers in de ziekenhuizen en andere vitale sectoren doen wat nodig is. Kunnen wij als GrowProud dan niets doen?

Wij denken dat niemand erbij gebaat is om nu enkel af te wachten totdat alles over is. We weten allemaal hoe hevig deze crisis ook zal zijn dat we deze zullen overwinnen en dat Nederland weer in beweging komt. Wij willen graag een steentje bijdragen voor de periode daarna.

De Nederlandse maakindustrie levert de grootste exportbijdrage. De komende periode willen wij deze maakindustrie voorzien van tips om zo een bijdrage te leveren aan een boost van deze prachtige industrie en Nederland.

Deze boost zullen we goed kunnen gebruiken om versneld uit de economische crisis te komen.

Nummer 1 uit de serie informatie en tips voor de maakindustrie

Informatie

Volgens een recent onderzoek van de Rabobank is het merendeel van de Nederlandse industriebedrijven niet klaar voor de toekomst:
79 procent van de industriebedrijven is onvoldoende voorbereid op technologische ontwikkelingen.
58 procent is onvoldoende voorbereid op handelsbelemmeringen.
56 procent  is nauwelijks bezig met verduurzaming.

Verder blijkt uit het onderzoek dat er een positieve relatie is tussen de kwaliteit van het management en het besturen van de organisatie en de omzetgroei.

Tips

Hierbij 3 tips om zelf mee aan de slag te gaan:
Tip 1 Investeer een hoger procentueel deel van de omzet in R&D dan het gemiddelde in de branche.
Tip 2 Investeer in je organisatie, ontwikkel topspelers
Tip 3 Neem 1x per maand minimaal een dag de tijd om los te komen van de waan van de dag en aan het bedrijf te werken

Volg ons op linkedIN en ontvang de komende periode ook de andere tips.

We horen graag wat je van deze post vindt. Doe dat door te reageren of een persoonlijk bericht te sturen.

Joost Hakvoort, Eric Oving, Alfred Klunder

Contact

033-2340022
info@growproud.nl


Ontvang als eerste onze blogs en updates in uw mailbox. Afmelden kan op ieder gewenst moment.

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Alfred Klunder
06 – 53 35 58 81
alfred.klunder@growproud.nl

Lees ook:

Integrale aanpak Gietart | Kaltenbach

Integrale aanpak Gietart | Kaltenbach

Integrale aanpak zet GIETART | KALTENBACH op voorsprong In slechts een jaar tijd wist machinebouwer GIETART in Hengelo een complete ommekeer te bewerkstelligen die maakte dat het dochterbedrijf van KALTENBACH, wereldwijd technologieleider in...

Intensieve begeleiding bij groeiproblemen

Intensieve begeleiding bij groeiproblemen

Een mooi maakbedrijf dat de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie als haar doelgroep heeft kende groeiproblemen. GrowProud is toen betrokken geraakt als partner om de belemmeringen op te lossen, zodat het bedrijf weer kon gaan groeien. Een totaalaanpak bleek nodig....

Excellente Uitvoering Scan

Excellente Uitvoering Scan

Je kunt een heel goed team hebben, een duidelijke ambitie en voldoende financiële middelen. Maar als je die ambitie niet weet te vertalen in uitvoering, dan laat je als maakbedrijf heel veel liggen. Om organisaties te helpen heeft GrowProud de excellente uitvoering...

Groei Totaal Plan voor de maakindustrie

Groei Totaal Plan voor de maakindustrie

Aan ambities vaak geen gebrek bij de ondernemers die we spreken, maar het lukt vaak niet om ze te realiseren. Hiervoor worden uiteenlopende redenen genoemd, de meest genoemde reden is dat ze niet loskomen uit de waan van de dag. Die ondernemers heeft GrowProud de...

Naar betekenisvol werk in betekenisvolle organisaties

Naar betekenisvol werk in betekenisvolle organisaties

Van ‘lock-down’ naar ‘open-up’ : Gaat dit voor een versnelling zorgen naar meer zelfsturing en betekenisvol werk? Corona heeft er voor gezorgd dat we het afgelopen jaar veel thuis hebben gewerkt. Met een groter beroep op zelfsturing en eigenaarschap. Bij veel...

Cash Flow Verbeter Scan

Cash Flow Verbeter Scan

Bij een relatie van GrowProud uit de maakindustrie hebben we de Cash Flow Verbeter Scan toegepast. Met enige scepsis van onze klant zijn we gestart met een inventarisatie. Vastgesteld werd dat het bedrijf een grillig omzetverloop had door het projectmatige karakter...