Effectieve totaalaanpak slaat aan
De naam van GrowProud wordt steeds meer verbonden met een complete aanpak en met groei. Wat eerder een uitdaging was, namelijk de overkoepelende insteek duidelijk maken, blijkt nu de onderscheidende factor te zijn. Als je van strategie en organisatie tot en met executie en borging in de dagelijkse praktijk gaat, pas je maar moeilijk in een bepaald hokje. We zijn geen consultancybedrijf en geen reclamebureau, maar ook geen recruitment bureau of coaching bedrijf. GrowProud is een unieke hybride. Dat hebben wij nu volledig omarmd. Niet omdat het interessant klinkt, maar omdat het een praktische oplossing is voor groeibarrières die nooit op zichzelf staan in een organisatie. In de waan van de dag is versnippering van één probleem over allerlei partijen het laatste waar ondernemers in de maakindustrie op zitten te wachten. Eén toegankelijke partner als kartrekker en aanjager blijkt goed aan te slaan bij steeds meer MKB maakbedrijven.
Groei met dubbele cijfers
Twee strategische speerpunten voor de eerste helft van ’22 waren uitbreiding van het team met meer expertise en meer focus op marketingcommunicatie. Op het gebied van internationaal ondernemen en export is Henk van den Beuken pas als professional tot het team toegetreden, maar wij zijn met nog meer experts op andere gebieden in gesprek. Tegelijkertijd werpt de ingezette communicatiestrategie zijn vruchten af. Alfred Klunder merkt duidelijk het verschil: “Bij vrijwel alle gesprekken blijkt dat mensen opeens een beeld van ons hebben. Dan geven ze aan dat ze ‘iets van ons voorbij hebben zien komen op LinkedIn’. Alles bij elkaar blijven wij groeien met dubbele cijfers. Vorig jaar, maar ook dit jaar lijkt dat weer boven de 40% uit te komen.”
Samen groeibarrières doorbreken
GrowProud biedt een podium aan de maakindustrie en realiseert groei bij ambitieuze maakbedrijven. Dat doen wij met een effectieve totaalaanpak, van strategie en uitvoering tot en met borging, zodat groeibarrières doorbroken worden. Als gedreven club van specialisten en ervaren experts delen wij met elkaar de overtuiging dat een holistische benadering het verschil maakt. Het verschil maken en in beweging brengen – van denken naar doen – dat is waar we voor gaan bij steeds meer klanten.
