DE “JONGETJES” VAN ANNEMARIE VAN GAAL

Het outside in denken van Annemarie van Gaal

Afgelopen week was ik op het Work Smarter Event, waar Annemarie van Gaal de dagvoorzitter was. Haar succesverhaal over “de jongetjes” is interessant voor veel ondernemingen, lees waarom!

Annemarie legt uit dat ze de afgelopen periode veel bedrijven heeft geholpen die aan de rand van faillissement stonden. Ze deelt de bedrijven in twee categorieën in. De categorie die ervan overtuigd is dat ze een goed product hebben en alles goed doen, maar externe factoren de schuld geven dat het (nu even) niet goed gaat. En de categorie die niet zo goed weet wat de beste doelgroep is, wat de doelgroep wil en welk product of dienst ze het beste kunnen leveren. De laatste categorie is eenvoudiger te helpen, zo geeft ze aan. Die categorie wil op zoek en  staat open voor hulp.

De jongetjes die het bedrijf besturen

Ze vervolgt het verhaal waarin ze uitlegt dat ze naar Rusland ging en daar een mediabedrijf oprichtte. Zij hoorde ook tot de tweede categorie, ze had geen idee waar de Russische lezers behoefte aan hadden.

Via de “jongetjes”, dit waren de jongens die op straat tegen “marktprijs” de nieuwsbladen verkochten, heeft ze dit opgelost, die “jongetjes” hebben haar naar het succes geleid.

 

Ze nodigde namelijk iedere week 15 “jongetjes” uit. De ruimte waar de “jongetjes” bijeenkwamen hing vol met allemaal conceptvoorstellen. Alle “jongetjes” mochten hun mening geven over wat het beste zou verkopen. Die “jongetjes” stonden heel dicht bij de klant, kenden de wensen van de klanten en via de “jongetjes” zorgde Annemarie er voor dat ze nu wel precies wist waar de klanten behoefte aan hadden en dat ze nu wel wist welk product ze moest leveren.

Zo liet ze het bedrijf besturen door de “jongetjes” en dat in een land als Rusland!

Heeft u ook van die “jongetjes”?

Hoe goed kent u de behoefte van uw klant. Hoe goed luistert uw organisatie naar de mensen in de organisatie die heel goed weten wat de wensen in de markt zijn.

Heeft u ook “jongetjes” zoals Annemarie die samen met u het bedrijf besturen?

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Alfred Klunder
06 – 53 35 58 81
alfred.klunder@beta.growproud.nl

Lees ook:

Durf kleur te bekennen en je krijgt de mensen die bij je passen

Durf kleur te bekennen en je krijgt de mensen die bij je passen

Wil jij mensen aantrekken die passen bij wie jullie zijn? Wil jij mensen met de juiste kennis en vaardigheden om het verschil te kunnen maken naar jullie klanten? Durf dan kleur te bekennen. Bij gelijke vacatures, maakt het bedrijf het verschil. Tijd om in de spiegel...

Integrale aanpak Gietart | Kaltenbach

Integrale aanpak Gietart | Kaltenbach

Integrale aanpak zet GIETART | KALTENBACH op voorsprong In slechts een jaar tijd wist machinebouwer GIETART in Hengelo een complete ommekeer te bewerkstelligen die…

Intensieve begeleiding bij groeiproblemen

Intensieve begeleiding bij groeiproblemen

Een mooi maakbedrijf dat de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie als haar doelgroep heeft kende groeiproblemen. GrowProud is toen betrokken geraakt als partner om de belemmeringen op te lossen, zodat het bedrijf weer kon gaan groeien. Een totaalaanpak bleek nodig....

Excellente Uitvoering Scan

Excellente Uitvoering Scan

Je kunt een heel goed team hebben, een duidelijke ambitie en voldoende financiële middelen. Maar als je die ambitie niet weet te vertalen in uitvoering, dan laat je als maakbedrijf heel veel liggen. Om organisaties te helpen heeft GrowProud de excellente uitvoering...

Groei Totaal Plan voor de maakindustrie

Groei Totaal Plan voor de maakindustrie

Aan ambities vaak geen gebrek bij de ondernemers die we spreken, maar het lukt vaak niet om ze te realiseren. Hiervoor worden uiteenlopende redenen genoemd, de meest genoemde reden is dat ze niet loskomen uit de waan van de dag. Die ondernemers heeft GrowProud de...

Naar betekenisvol werk in betekenisvolle organisaties

Naar betekenisvol werk in betekenisvolle organisaties

Van ‘lock-down’ naar ‘open-up’ : Gaat dit voor een versnelling zorgen naar meer zelfsturing en betekenisvol werk? Corona heeft er voor gezorgd dat we het afgelopen jaar veel thuis hebben gewerkt. Met een groter beroep op zelfsturing en eigenaarschap. Bij veel...