GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

Hoe het beste om te gaan met marketing en sales in deze tijd van crisis?

Van onze klanten krijgen we de vraag, hoe ze het beste om kunnen gaan met marketing en sales in deze tijd.
Download de gratis whitepaper over geïntegreerde markting en sales aanpak hier. 

We geven graag advies

We geven graag ons advies wat je nu het beste kunt doen. Allereerst een korte inleiding. Wat we met z’n allen nodig hebben is optimisme, dat is wat anders dan naïviteit en positiviteit. De realiteit onder ogen zien en daar optimistisch mee omgaan. Dat geeft hoop, we gaan door en zien dat het ooit beter gaat worden. Probeer te profiteren van de tijd die je kunt steken in het maken van een pas op de plaats. Streven jullie nog steeds de juiste marketingdoelen na? Bereiken jullie de doelgroep? Wat kan er efficiënter in het marketing- en sales-proces?

Ga niet verkopen

Het heeft geen zin om net te doen alsof er niets aan de hand is. Nu in de verkoopmode zitten, is niet empathisch en kan bij je (potentiële) klant heel vervelend overkomen. Hoe zou je je voelen als je je zorgen maakt en je wordt gebeld door een opdringerige verkoper? We adviseren om zichtbaar te blijven op de kenmerkende manier die bij je organisatie past, maar houd goed rekening met de actuele omstandigheden. Kies je woorden zorgvuldig.

Onderhoud contact

Het is juist nu belangrijk om met je (potentiële) klanten in contact te blijven. Luister of er een andere behoefte is en speel daarop in, wees creatief! Gemiddeld zijn er 7 contactmomenten nodig, voordat een (potentiële) klant over gaat tot koop, blijf daarom zichtbaar. Ons advies is:

  • gebruik de tijd om je marketing en salesproces te optimaliseren en
  • gebruik nu de tijd om een aantal contactmomenten te realiseren.

Whitepaper

In ons whitepaper lees je nog meer over wat marketing en sales vandaag nog samen kunnen doen. Download de whitepaper op onze website.

Wees optimistisch, realistisch en gebruik je tijd goed. Jouw klanten vergeten je niet op het moment dat het weer beter gaat.

Klik hier voor de gratis whitepaper

Vliegende start maken?

We helpen u graag van denken naar doen, juist nu.
Wij organiseren graag een video conferencing afspraak om dit nader met u te bespreken.

Vliegende start maken bel:
Alfred Klunder
033-234 00 22 / 06 – 53 35 58 81
alfred.klunder@beta.growproud.nl

 

Of vul het contactformulier in:

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Eric Oving
06 – 38 89 44 83
eric.oving@beta.growproud.nl

Lees ook:

Durf kleur te bekennen en je krijgt de mensen die bij je passen

Durf kleur te bekennen en je krijgt de mensen die bij je passen

Wil jij mensen aantrekken die passen bij wie jullie zijn? Wil jij mensen met de juiste kennis en vaardigheden om het verschil te kunnen maken naar jullie klanten? Durf dan kleur te bekennen. Bij gelijke vacatures, maakt het bedrijf het verschil. Tijd om in de spiegel...

Integrale aanpak Gietart | Kaltenbach

Integrale aanpak Gietart | Kaltenbach

Integrale aanpak zet GIETART | KALTENBACH op voorsprong In slechts een jaar tijd wist machinebouwer GIETART in Hengelo een complete ommekeer te bewerkstelligen die…

Intensieve begeleiding bij groeiproblemen

Intensieve begeleiding bij groeiproblemen

Een mooi maakbedrijf dat de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie als haar doelgroep heeft kende groeiproblemen. GrowProud is toen betrokken geraakt als partner om de belemmeringen op te lossen, zodat het bedrijf weer kon gaan groeien. Een totaalaanpak bleek nodig....

Excellente Uitvoering Scan

Excellente Uitvoering Scan

Je kunt een heel goed team hebben, een duidelijke ambitie en voldoende financiële middelen. Maar als je die ambitie niet weet te vertalen in uitvoering, dan laat je als maakbedrijf heel veel liggen. Om organisaties te helpen heeft GrowProud de excellente uitvoering...

Groei Totaal Plan voor de maakindustrie

Groei Totaal Plan voor de maakindustrie

Aan ambities vaak geen gebrek bij de ondernemers die we spreken, maar het lukt vaak niet om ze te realiseren. Hiervoor worden uiteenlopende redenen genoemd, de meest genoemde reden is dat ze niet loskomen uit de waan van de dag. Die ondernemers heeft GrowProud de...

Naar betekenisvol werk in betekenisvolle organisaties

Naar betekenisvol werk in betekenisvolle organisaties

Van ‘lock-down’ naar ‘open-up’ : Gaat dit voor een versnelling zorgen naar meer zelfsturing en betekenisvol werk? Corona heeft er voor gezorgd dat we het afgelopen jaar veel thuis hebben gewerkt. Met een groter beroep op zelfsturing en eigenaarschap. Bij veel...