Wil je talenten aantrekken die het verschil maken?

Goede mensen zijn de basis voor een succesvol bedrijf, echter hoe haal je die mensen binnen? GrowProud Employer Branding is erop gericht om die waarden en sterke punten van jouw bedrijf onder de aandacht te brengen waar talent zich toe aangetrokken voelt. We doen dat op een manier die bij de doelgroep past. Zo wordt jouw bedrijf onweerstaanbaar.

Aantrekkelijk zijn als organisatie

Kunnen bedenken waar kandidaten aan moeten voldoen is de helft van het verhaal. De andere helft is glashelder en geloofwaardig overbrengen wat je als bedrijf te bieden hebt en waar je voor staat. Mensen willen weten of zij zich wel bij jullie thuis voelen, of zij kunnen waarmaken wat hen drijft. Of je nu medewerkers of klanten zoekt, het komt altijd neer op het goed in de markt zetten van de organisatie. Daarbij zijn de kernwaarden en identiteit de Kern van de zaak. Als je die goed neerzet, trek je het talent aan dat het verschil maakt voor jouw organisatie en voor jouw klanten.

HR en Marketing

Bouwen aan een sterk imago, oftewel ‘branding’, is een essentiële discipline binnen de marketing. Het unieke aan de integrale aanpak van GrowProud is dat wij HR en marketing, en indien nodig ook organisatieontwikkeling, samenbrengen in complete ondersteuning. Dat houdt in dat je als klant kunt kiezen welke disciplines complementair aan de eigen expertise ingezet worden. Samen zorgen wij dat er een goed verhaal op tafel komt, inclusief de aanpak van interne verbeterpunten, zodat je als bedrijf aantrekkelijk bent en de juiste talenten zich aangesproken voelen en zich melden.

Onze integrale aanpak Employer Branding

Heldere stappen, slagvaardige uitrol

Het klinkt natuurlijk mooi allemaal, maar wat zit er precies in
die integrale aanpak? Hoe zorgen wij voor de invulling en de
uitrol van de nodige communicatiemiddelen? In een aantal
stappen gaan wij van inventarisatie en plan van aanpak
naar uitvoering en effectieve inzet.

1. Inventarisatie en plan van aanpak

Op basis van een inventarisatiegesprek komen wij terug met
onze kijk op de zaak, uitgewerkt in een helder plan van
aanpak. Daarin zitten de onderstaande onderdelen verwerkt,
inclusief planning en begroting. Het plan stemmen wij
zorgvuldig af, passen wij aan waar nodig en vervolgens gaan
wij aan de slag.

2. Kick-off sessie propositie, identiteit en imago

In een groepssessie gaan wij dieper in op de positie in de
markt en wat je als bedrijf wilt bieden. Wij verdiepen ons
grondig in de kernwaarden, de mentaliteit van mensen en de
normen en waarden op de werkvloer: alles wat echt is aan
de eigen identiteit. Hier halen wij dan de factoren uit die
onweerstaanbaar zijn voor het talent dat je zoekt. Deze
matchfactoren zijn de verkoopargumenten die wij inzetten bij
de arbeidsmarktcommunicatie. Maar dan zo dat het imago
klopt bij de identiteit.

3. Organisatieontwikkeling & Teambuilding

De bestaande organisatie en de processen zijn door de jaren
heen gevormd, met de nodige onhandigheden en verbeterpunten. Daarnaast laat het vaak zijn sporen na in de
samenwerking als de nood al langere tijd hoog is.
Teamontwikkeling, persoonlijke coaching of
procesverbetering kunnen essentieel zijn om niet alleen
nieuw personeel binnen te halen, maar ook binnen te
houden. Wij signaleren de benodigde verbeteringen en
voeren desgewenst de nodige acties zelf uit.

4. Online marketing campagne

Net als de klantreis, verloopt ook de medewerkersreis via het
Internet. Via online campagnes zorgen we dat jouw bedrijf
bekend wordt bij potentieel talent, we brengen glashelder en
geloofwaardig over wat je als bedrijf te bieden hebt en waar
je voor staat. Wie van de vacature hoort googelt vervolgens de bedrijfsnaam. Dan moeten wel de juiste boodschappen op de website staan, evenals pakkende berichten op sociale media zoals
LinkedIn of Facebook.

Onze online marketeer zorgt dat de boodschap bij de juiste doelgroep komt, nadat de content schrijver alles volgens jullie identiteit en propositie heeft uitgewerkt, en meet het effect van iedere campagne. De projectleider bewaakt de voortgang en stuurt alles aan.

5. Selectie en sollicitatiesupport

Voorafgaand bepalen we samen de sollicitatieprocedure en
als het aan ons ligt kunnen sollicitanten die uit de online
marketingcampagne komen, een ongekend directe
benadering tegemoet zien. Wij bereiden samen goed voor,
met zichtbaar succes, zeker voor bedrijven waar
sollicitatiegesprekken voeren geen alledaagse kost is.

6. Onboarding nieuwe medewerkers

Yes, de sollicitant heeft geaccepteerd en is binnen! Maar dan
stopt het voor ons niet, want hoe zorg je dat de nieuwe man
of vrouw niet tussen wal en schip komt omdat het zo enorm
druk was en er nog van alles geregeld moet worden? Met
een bewezen onboarding traject zorgen wij dat de nieuwe
medewerker goed ingewerkt raakt en zo snel mogelijk zijn of
haar plek in de organisatie heeft gevonden. Pas als alles
goed gaat, laten wij los.

Maak fans van je werknemers en realiseer een hoge betrokkenheid bij berichten op social media

Hebben wij de juiste klik?

Elk employer branding traject is maatwerk, want ieder bedrijf is uniek. De kunst is om die eigenheid goed in te zetten zodat dit mensen aantrekt die hierbij passen, en mensen op afstand houdt die zich hier niet bij thuis voelen. Weten hoe je ook onweerstaanbaar kunt worden als werkgever?

Mail ons of bel ons: 033-2340022
Dan geven we je graag voorbeelden waar en hoe onze Integrale Employer Branding Aanpak succesvol is toegepast, en gaan we dieper in op alle vragen!