OVER ONS

Het is onze passie bedrijven in en rondom de maakindustrie in Nederland verder te laten groeien.

ONZE PASSIE

 

Het is onze passie bedrijven in en rondom de maakindustrie in Nederland verder te laten groeien. We willen de maakindustrie ondersteunen, zodat werknemers er met plezier blijven werken en trots zijn op het bedrijf en de producten die worden geleverd.

Onze ondersteuning bij groei en verbetering van de winstgevendheid is voor ons niet puur ingegeven vanuit een financieel oogpunt. Wij geloven namelijk dat ieder individu van competitie houdt en deel wil uitmaken van een succesvol team. Het gemeenschappelijke doel is groei en resultaatverbetering. Wij vinden dit de meest objectieve graadmeter van succes.

Als sidekick en entrepreneur ondersteunen we bij het ontwikkelen van groeistrategieën. We implementeren de verbeteringen die nodig zijn als programmamanager en projectleider. Als flexibele schil ondersteunen we marketing en sales bij de groei, door het genereren van aanvragen en realiseren van meer export.

EIGENAREN

 

Alfred Klunder

Alfred noemt zich de groei-implementator en heeft zijn ervaring opgedaan op verschillende directie functies o.a. in de maakindustrie. Alfred is enkele jaren actief als adviseur om bedrijven in de maakindustrie te ondersteunen met groei.

“Het is fantastisch om je te realiseren dat we in het kleine Nederland een prachtige maakindustrie van wereldformaat kennen. Ik wil graag een bijdrage leveren om deze maakindustrie verder te laten groeien en werk te bieden aan vele mensen.

Ik krijg energie van blije medewerkers die met plezier werken, van medewerkers die gepassioneerd zijn en trots zijn op hun bedrijf en op het product wat ze leveren.

Ik geloof in een holistische benadering. Alles moet kloppen om succesvol te zijn.

Dit begint met een ambitie,  de juiste mensen, een heldere strategie, een gedisciplineerde uitvoering van de strategie, onderscheidende producten en diensten, actieve marketing en sales.

 

Eric Oving

Eric Oving noemt zichzelf praktisch groei-begeleider van de maakindustrie.

“Ik vind het geweldig om ondernemers en MKB-bedrijven te helpen ontwikkelen en groeien. Mijn financiële, management en bedrijfseconomische achtergrond komt daarbij goed van pas.

Als interim-directeur bij een ingenieurs-automatiseringsbureau en een maakbedrijf heb ik ervaren hoe uitdagend het is om los te komen van de waan van de dag en aan de strategie te blijven werken en daar voortgang op te boeken.”

Eric (co-creator van de internationalisatie scan, > 500 keer toegepast) is sinds 2007 actief om bedrijven te helpen met internationalisatie. Met ondersteuning van het research en competence center van Business Boost International brengt Eric de belangrijkste zakenpartners, concurrenten en prospects van een bedrijf in een bepaalde regio in kaart.

“Graag lever ik een bijdrage aan het maken van scherpe keuzes en het opzoeken van samenwerking, met mooie groeicurves, rust in de organisatie en daarmee blijere mensen tot gevolg. Ik zet me graag in voor een florerende Nederlandse maakindustrie!”.

Eric Oving

Eric Oving noemt zichzelf praktisch groei-begeleider van de maakindustrie.

“Ik vind het geweldig om ondernemers en MKB-bedrijven te helpen ontwikkelen en groeien.
Mijn financiële, management en bedrijfseconomische achtergrond komt daarbij goed van pas.
Als interim-directeur bij een ingenieurs-automatiseringsbureau en een maakbedrijf heb ik ervaren hoe uitdagend het is om los te komen van de waan van de dag en aan de strategie te blijven werken en daar voortgang op te boeken.”

Eric (co-creator van de internationalisatie scan, > 500 keer toegepast) is sinds 2007 actief om bedrijven te helpen met internationalisatie. Met ondersteuning van het research en competence center van Business Boost International brengt Eric de belangrijkste zakenpartners, concurrenten en prospects van een bedrijf in een bepaalde regio in kaart.

“Graag lever ik een bijdrage aan het maken van scherpe keuzes en het opzoeken van samenwerking, met mooie groeicurves, rust in de organisatie en daarmee blijere mensen tot gevolg. Ik zet me graag in voor een florerende Nederlandse maakindustrie!”.

Joost Hakvoort

Joost is een vooruitstrevende professional met een bewezen trackrecord in de maakindustrie en  ruime ervaring aan de organisatie –en ontwikkelingskant. Joost is doelgericht, met aandacht voor de mens. Zijn focus ligt op het verbinden van omgevingsontwikkelingen met de (middel) lange termijnvisie van een organisatie. Sturen op een solide HR-fundament, team – en leiderschap ontwikkeling, organisatie(her)ontwerp en optimale performance -en talent managementprocessen. Zijn ervaring heeft hij opgedaan in de maakindustrie, en sinds 2014 deelt hij zijn kennis als zelfstandig ondernemer. Vanaf 2020 is Joost mede-eigenaar van GrowProud.

Wat mij drijft is vooruitstrevende individuen en organisaties helpen hun toekomstplannen handen en voeten te geven. Ik ben sterk in het visualiseren van de gewenste situatie, flexibel in het uitstippelen van de weg er naartoe en betrokken en gedreven in de begeleiding om te komen tot het einddoel.”

De toegevoegde waarde van Joost zit op het snijvlak van bedrijfsstrategie, leiderschap en human resource management.

 

PARTNERS

Imke te Selle – Groeipartner Marketing & Communicatie

Imke heeft haar sporen meer dan verdiend op het gebied van zowel de externe als de interne communicatie. Meer dan zes jaar helpt ze bedrijven om zichzelf op een gestructureerde, geheel onderscheidende manier op de kaart te zetten. Imke vindt het zonde dat maakbedrijven relatief onbekend zijn en brengt daar graag verandering in.

“Ondernemers, op die zeepkist! Ik wil bedrijven helpen zichzelf te laten zien en ervoor zorgen dat successen niet onder tafel verstopt blijven. Het is prachtig wat jullie maken en dat mag en moet iedereen weten! Ook je potentiële werknemers, leveranciers, klanten en partners, die jullie nog niet kennen. Elk bedrijf kan groeien door te focussen op datgene wat hen uniek maakt. Wat dat precies is, gaan we samen ontdekken. Vertel vervolgens waarom je onderneemt en niet alleen hoe en wat je doet. Online en offline, intern en extern, met echte verhalen, foto’s en video’s. Dat is authentiek, blijft hangen en triggert mensen. Met enthousiasme, nieuwsgierigheid en veel plezier ga ik met je in gesprek, maar ook met jullie klanten en medewerkers, om opnieuw te kijken naar de strategische positionering en profilering. Ik zorg ervoor dat de onderscheidende propositie uitgedragen wordt”

Imke te Selle – Partner Marketing & Communicatie

Imke heeft haar sporen meer dan verdiend op het gebied van zowel de externe als de interne communicatie. Meer dan zes jaar helpt ze bedrijven om zichzelf op een gestructureerde, geheel onderscheidende manier op de kaart te zetten. Imke vindt het zonde dat maakbedrijven relatief onbekend zijn en brengt daar graag verandering in.

“Ondernemers, op die zeepkist! Ik wil bedrijven helpen zichzelf te laten zien en ervoor zorgen dat successen niet onder tafel verstopt blijven. Het is prachtig wat jullie maken en dat mag en moet iedereen weten! Ook je potentiële werknemers, leveranciers, klanten en partners, die jullie nog niet kennen. Elk bedrijf kan groeien door te focussen op datgene wat hen uniek maakt. Wat dat precies is, gaan we samen ontdekken. Vertel vervolgens waarom je onderneemt en niet alleen hoe en wat je doet. Online en offline, intern en extern, met echte verhalen, foto’s en video’s. Dat is authentiek, blijft hangen en triggert mensen. Met enthousiasme, nieuwsgierigheid en veel plezier ga ik met je in gesprek, maar ook met jullie klanten en medewerkers, om opnieuw te kijken naar de strategische positionering en profilering. Ik zorg ervoor dat de onderscheidende propositie uitgedragen wordt”

Dennis Scholten – Groeipartner

Dennis is een creatieve, klant- en mensgerichte groei-partner met ruime ondernemers- en leiderschapservaring in de MKB maakindustrie. Als voormalig ondernemer in de hightech machinebouw heeft Dennis diverse fases van groei en schaalbaarheid meegemaakt. Zijn hart ligt bij klanten adviseren en coachen bij hun groei-ambities op het gebied van strategie, sales en marketing, operatie, innovatie en digitale transformatie.

“Ik heb er plezier in om samen met de mensen in een organisatie te komen tot overzicht, inzicht, focus op kernthema’s en het maken van krachtige keuzes gericht op groei. Mijn kracht is mensen enthousiast te maken en in beweging te brengen gericht op een heldere stip op de horizon. Ik beweeg hierbij met gemak tussen diverse lagen in een organisatie en weet samen met de mensen uit de organisatie doelen te realiseren die voorheen niet haalbaar leken. Hierbij daag ik mensen graag uit om vanuit een ander perspectief naar zichzelf, de organisatie en vraagstukken te kijken. Plezier en samen succes realiseren gaan voor mij bij iedere opdracht hand in hand.”

Inge de Munnik – Groeipartner (online) Marketing & Communicatie

Inge vormt de brug tussen traditionele en toekomstgerichte marketingconcepten. Opgeleid als voedingsmiddelentechnoloog met een passie voor marketing werd ze in 1999 fulltime actief als marketeer /ondernemer op internet. Na meerdere websites succesvol te hebben opgebouwd en verkocht, begeleidt ze vanaf 2017 ondernemers die meer en betere resultaten willen halen uit hun website en social media.

“Ik ben ervan overtuigd dat je met een onderscheidende marktpositie het fundament legt voor succes. Laat je (potentiële) klanten zien dat je mooie, slimme producten maakt en stem je service af op de klant. Laat je klanten zien waar je trots op bent en wat je voor ze kunt betekenen. Ook online heb je meer nodig dan een goede vindbaarheid of een hoge positie in de zoekresultaten van Google. Laat zien waar je goed in bent, daar draait het om”.

Inge houdt van onontgonnen terrein en ziet het ontwikkelen of versterken van een (online) marktpositie als uitdaging. Met een out-of-the-box mindset en pioniersgeest helpt ze ondernemers graag met het aantrekken van (nieuwe) klanten die bij ze passen zodat ze verder kunnen groeien.

Inge weet waar jouw potentiële klanten (online) te vinden zijn en via welke kanalen ze aan te spreken. Zij kent de mogelijkheden van online marketing en die in te zetten om de marktpositie van bedrijven structureel te versterken. Ze gaat met veel enthousiasme en nieuwsgierigheid graag aan de slag.

Inge de Munnik – Groeipartner (online) Marketing & Communicatie

Inge vormt de brug tussen traditionele en toekomstgerichte marketingconcepten. Opgeleid als voedingsmiddelentechnoloog met een passie voor marketing werd ze in 1999 fulltime actief als marketeer /ondernemer op internet. Na meerdere websites succesvol te hebben opgebouwd en verkocht, begeleidt ze vanaf 2017 ondernemers die meer en betere resultaten willen halen uit hun website en social media.

“Ik ben ervan overtuigd dat je met een onderscheidende marktpositie het fundament legt voor succes. Laat je (potentiële) klanten zien dat je mooie, slimme producten maakt en stem je service af op de klant. Laat je klanten zien waar je trots op bent en wat je voor ze kunt betekenen. Ook online heb je meer nodig dan een goede vindbaarheid of een hoge positie in de zoekresultaten van Google. Laat zien waar je goed in bent, daar draait het om”.

Inge houdt van onontgonnen terrein en ziet het ontwikkelen of versterken van een (online) marktpositie als uitdaging. Met een out-of-the-box mindset en pioniersgeest helpt ze ondernemers graag met het aantrekken van (nieuwe) klanten die bij ze passen zodat ze verder kunnen groeien.

Inge weet waar jouw potentiële klanten (online) te vinden zijn en via welke kanalen ze aan te spreken. Zij kent de mogelijkheden van online marketing en die in te zetten om de marktpositie van bedrijven structureel te versterken. Ze gaat met veel enthousiasme en nieuwsgierigheid graag aan de slag.

Bart Koster – Groeipartner Marketing & Communicatie

Met een achtergrond als marketing manager en 21 jaar ervaring als contentschrijver is Bart de missing link tussen strategie, creatie en uitvoering. Waar dit in de markt traditioneel gezien op allerlei verschillende niveaus ligt, zijn dit voor hem verschillende facetten van één en dezelfde kern. Die presenteert zich als één geheel bij elk contact met alle publieksgroepen, van  klanten en medewerkers tot toeleveranciers en kennispartners.

“Mijn grootste drijfveer is bruggen slaan zodat er een sterk geheel ontstaat dat verband houdt en bestaansrecht heeft. Door de diepte in te gaan met opdrachtgevers ontstaan er allerlei ‘Eureka-momenten’ die een boost geven aan zelfvertrouwen, inzicht en zelfbeeld. Vervolgens moet wat wij in kaart gebracht hebben in pakkende content en slagvaardige uitvoering worden omgezet, inclusief de eigen persoonlijkheid van het bedrijf. Als dat wat de klant betreft geslaagd is, kan mijn dag niet meer stuk!”

 “Marketing is een combinatie van analyse en creatie. Zeker in de maakindustrie liggen de mooie verhalen voor het oprapen. Je moet ze alleen zien liggen tussen alle schroeven en moertjes.”

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang als eerste onze blogs en updates in uw mailbox.
Afmelden kan op ieder gewenst moment.