Bouwstenen voor succesvolle groei door een geïntegreerde marketing en sales aanpak
Old school verkoop en marketing werkt niet meer
Wij zien het veel in de maakindustrie: allereerst de focus op techniek en productie, dan de zorg voor verkoop en als laatste aandacht voor het opzetten van marketing. Dat werkte 10 jaar geleden misschien nog wel, maar de huidige B2B-koper doet zijn huiswerk eerst op het Internet en via zijn relatienetwerk. Dat laatste blijft onveranderd, maar wat wel sterk veranderd is, dat is de klantreis. Die verloopt voor het grootste gedeelte online. De nieuwe generatie klanten wil zelf een beeld vormen en autonoom kunnen kiezen. Herkenbaar?
Met content marketing bouw je aan interesse, autoriteitspositie en vertrouwen om de volgende stap te zetten: contact maken. Dit is die 80% van de klantreis voordat een potentiële klant zich als sales lead kenbaar maakt. In de whitepaper leggen wij uit hoe je een doorlopende lijn tussen marketing en sales bouwt, zodat precies de juiste klanten voorsorteren richting de verkoop. Door goede afstemming van marketing en verkoop zorg je voor gerichte groei voor de langere termijn!
HOE DAN? DOWNLOAD DE WHITEPAPER EN LEER MEER
Vraag de whitepaper aan
Ontvang de downloadlink in je mailbox