Agent en marketing voor u laten werken

Uw bedrijf exporteert. Op dit moment ondervindt u grote hinder van de reisbeperkingen die internationaal gelden. In dit artikel leest u wat te doen, juist nu!

Een moeizame relatie met uw handelsagenten

Een handelsagent vinden en aanstellen is een eerste horde die moet worden genomen. De aansturing is vervolgens een nog hogere te nemen horde. Hoe zorg je ervoor dat een handelsagent handelt in het belang van uw bedrijf? Een handelsagent acteert veelal opportunistisch en wordt daarmee nog eens extra aangezet door het commissiemodel. Van andere opdrachtgevers krijgt de agent wellicht een hogere commissie, of de commissie is vergelijkbaar maar de te plegen inspanningen zijn beperkter.

Vertrouwen als basis

En zeg eens eerlijk, als een prospect uit het land waar u een handelsagent heeft zich direct bij u meldt, welke optie kiest u dan:

  1. U verwijst de prospects door naar de agent,
  2. U informeert de agent hierover
  3. U gaat direct zonder medeweten van de agent aan de slag (dat moet vooral ook zo blijven, dan hoef ik ook geen commissie te betalen)?
  4. Een andere optie?

Een hybride model, hoe ziet dat eruit?

Een (beperkt) vaste vergoeding aangevuld met commissie bij verkopen.
Deze vaste vergoeding zou bijvoorbeeld kunnen worden ingezet om gezamenlijk de marketing vorm te geven. Dit gebeurt in de praktijk weinig, daar waar we het zien is het heel effectief. Er ontstaat een basis van vertrouwen, er wordt open gesproken over de markt, wie de prospects zijn, of alle prospects in beeld zijn en hoe die kunnen worden benaderd. Daarnaast op welke termijn wat redelijkerwijs kan worden verwacht, aantal bezoeken, aantal uit te brengen offertes en aantal gescoorde contracten.
U werkt dan toe precies naar datgene wat u wilt, namelijk succesvol zijn met hulp van lokale kennis en kunde in het betreffende land.

De situatie die ontstaat

Uw handelsagenten en u werken schouder aan schouder aan het gemeenschappelijk doel. Wederzijds vertrouwen geeft een goede basis. Successen worden samen gevierd. Uw agent wordt uw eigen vestiging in het betreffende land.

Het gaat goed.

De groei zit er goed in!

Hoe daar te komen?

De internationale reisbeperkingen van dit moment zijn een goed moment om hiermee aan de slag te gaan. U blijft zo goed in contact met de handelsagent en met de markt.

Wilt u een vliegende start maken met deze aanpak? We helpen u graag van denken naar doen, juist nu.
Wij organiseren graag een video conferencing afspraak om dit nader met u te bespreken.

Vliegende start maken?

We helpen u graag van denken naar doen, juist nu.
Wij organiseren graag een video conferencing afspraak om dit nader met u te bespreken.

Vliegende start maken bel:
Eric Oving
033-234 00 22 / 06 – 38 89 44 83
eric.oving@beta.growproud.nl

Of vul het contactformulier in:

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Eric Oving
06 – 38 89 44 83
eric.oving@beta.growproud.nl

Lees ook:

Cash Flow Verbeter Scan

Cash Flow Verbeter Scan

Bij een relatie van GrowProud uit de maakindustrie hebben we de Cash Flow Verbeter Scan toegepast. Met enige scepsis van onze klant zijn we gestart met een inventarisatie. Vastgesteld werd dat het bedrijf een grillig omzetverloop had door het projectmatige karakter...

Klant aan het woord: Wireless Value

Klant aan het woord: Wireless Value

Bij Wireless Value draait alles om draadloos meten. Wireless Value ontwikkelt, produceert en verkoopt producten waarmee meetwaarden van sensoren draadloos kunnen worden overgestuurd naar plaatsen waar verdere bewerking en bewaking kan plaatsvinden. Voor elk werkgebied...

GrowProud was 4 juli in het RTL Z-programma How It’s Done!

GrowProud was 4 juli in het RTL Z-programma How It’s Done!

GrowProud en Meilink vertelden  op TV over de samenwerking Alfred Klunder vertelt wat GrowProud voor een bedrijf is, wat het belang is van Marketing en wat ze voor de maakindustrie betekenen. Peter Rikken vertelt de kijkers wat de samenwerking met GrowProud heeft...

GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

Hoe het beste om te gaan met marketing en sales in deze tijd van crisis? Van onze klanten krijgen we de vraag, hoe ze het beste om kunnen gaan met marketing en sales in deze tijd.Download de gratis whitepaper over geïntegreerde markting en sales aanpak hier.  We geven...

Kan je wat doen in tijden van crisis?

Kan je wat doen in tijden van crisis?

Als GrowProud hebben we getwijfeld of we in deze zware tijd wel berichten moeten plaatsen.Wie zit daar nu op te wachten, in een tijd van crisis die iedereen raakt en waarbij het land bijna tot stilstand komt.Wie zit daar nu op te wachten nu de ziekenhuizen vol liggen...

Joost Hakvoort partner van GrowProud

Joost Hakvoort partner van GrowProud

Per 1 januari heeft Joost Hakvoort zich als partner aangesloten bij GrowProud. Samen met Joost kunnen we bedrijven in -en rondom de maakindustrie op het gebied van mens en organisatie nog beter ondersteunen bij het realiseren van hun ambities.   Joost Hakvoort...