Kan je wat doen in tijden van crisis?

Als GrowProud hebben we getwijfeld of we in deze zware tijd wel berichten moeten plaatsen.Wie zit daar nu op te wachten, in een tijd van crisis die iedereen raakt en waarbij het land bijna tot stilstand komt.Wie zit daar nu op te wachten nu de ziekenhuizen vol liggen en iedereen, zo hopen wij, zich aan de richtlijnen houdt om de opgaande curver van de besmettingen af te vlakken, zodat de ziekenhuizen het ook de komende periode aan kunnen en zo onnodig menselijk leed wordt voorkomen.

We hebben er vertrouwen in dat de overheid samen met de specialisten de juiste keuzes maakt en met de hulp van 17 miljoen Nederlanders ons door deze crisis leidt en iedereen zo goed mogelijk beschermt. We hebben er vertrouwen in dat de kanjers in de ziekenhuizen en andere vitale sectoren doen wat nodig is. Kunnen wij als GrowProud dan niets doen?

Wij denken dat niemand erbij gebaat is om nu enkel af te wachten totdat alles over is. We weten allemaal hoe hevig deze crisis ook zal zijn dat we deze zullen overwinnen en dat Nederland weer in beweging komt. Wij willen graag een steentje bijdragen voor de periode daarna.

De Nederlandse maakindustrie levert de grootste exportbijdrage. De komende periode willen wij deze maakindustrie voorzien van tips om zo een bijdrage te leveren aan een boost van deze prachtige industrie en Nederland.

Deze boost zullen we goed kunnen gebruiken om versneld uit de economische crisis te komen.

Nummer 1 uit de serie informatie en tips voor de maakindustrie

Informatie

Volgens een recent onderzoek van de Rabobank is het merendeel van de Nederlandse industriebedrijven niet klaar voor de toekomst:
79 procent van de industriebedrijven is onvoldoende voorbereid op technologische ontwikkelingen.
58 procent is onvoldoende voorbereid op handelsbelemmeringen.
56 procent  is nauwelijks bezig met verduurzaming.

Verder blijkt uit het onderzoek dat er een positieve relatie is tussen de kwaliteit van het management en het besturen van de organisatie en de omzetgroei.

Tips

Hierbij 3 tips om zelf mee aan de slag te gaan:
Tip 1 Investeer een hoger procentueel deel van de omzet in R&D dan het gemiddelde in de branche.
Tip 2 Investeer in je organisatie, ontwikkel topspelers
Tip 3 Neem 1x per maand minimaal een dag de tijd om los te komen van de waan van de dag en aan het bedrijf te werken

Volg ons op linkedIN en ontvang de komende periode ook de andere tips.

We horen graag wat je van deze post vindt. Doe dat door te reageren of een persoonlijk bericht te sturen.

Joost Hakvoort, Eric Oving, Alfred Klunder

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Alfred Klunder
06 – 53 35 58 81
alfred.klunder@beta.growproud.nl

Lees ook:

Cash Flow Verbeter Scan

Cash Flow Verbeter Scan

Bij een relatie van GrowProud uit de maakindustrie hebben we de Cash Flow Verbeter Scan toegepast. Met enige scepsis van onze klant zijn we gestart met een inventarisatie. Vastgesteld werd dat het bedrijf een grillig omzetverloop had door het projectmatige karakter...

Klant aan het woord: Wireless Value

Klant aan het woord: Wireless Value

Bij Wireless Value draait alles om draadloos meten. Wireless Value ontwikkelt, produceert en verkoopt producten waarmee meetwaarden van sensoren draadloos kunnen worden overgestuurd naar plaatsen waar verdere bewerking en bewaking kan plaatsvinden. Voor elk werkgebied...

GrowProud was 4 juli in het RTL Z-programma How It’s Done!

GrowProud was 4 juli in het RTL Z-programma How It’s Done!

GrowProud en Meilink vertelden  op TV over de samenwerking Alfred Klunder vertelt wat GrowProud voor een bedrijf is, wat het belang is van Marketing en wat ze voor de maakindustrie betekenen. Peter Rikken vertelt de kijkers wat de samenwerking met GrowProud heeft...

GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

Hoe het beste om te gaan met marketing en sales in deze tijd van crisis? Van onze klanten krijgen we de vraag, hoe ze het beste om kunnen gaan met marketing en sales in deze tijd.Download de gratis whitepaper over geïntegreerde markting en sales aanpak hier.  We geven...

Agent en marketing voor u laten werken

Agent en marketing voor u laten werken

Uw bedrijf exporteert. Op dit moment ondervindt u grote hinder van de reisbeperkingen die internationaal gelden. In dit artikel leest u wat te doen, juist nu!Een moeizame relatie met uw handelsagenten Een handelsagent vinden en aanstellen is een eerste horde die moet...

Joost Hakvoort partner van GrowProud

Joost Hakvoort partner van GrowProud

Per 1 januari heeft Joost Hakvoort zich als partner aangesloten bij GrowProud. Samen met Joost kunnen we bedrijven in -en rondom de maakindustrie op het gebied van mens en organisatie nog beter ondersteunen bij het realiseren van hun ambities.   Joost Hakvoort...