DE “JONGETJES” VAN ANNEMARIE VAN GAAL

Het outside in denken van Annemarie van Gaal

Afgelopen week was ik op het Work Smarter Event, waar Annemarie van Gaal de dagvoorzitter was. Haar succesverhaal over “de jongetjes” is interessant voor veel ondernemingen, lees waarom!

Annemarie legt uit dat ze de afgelopen periode veel bedrijven heeft geholpen die aan de rand van faillissement stonden. Ze deelt de bedrijven in twee categorieën in. De categorie die ervan overtuigd is dat ze een goed product hebben en alles goed doen, maar externe factoren de schuld geven dat het (nu even) niet goed gaat. En de categorie die niet zo goed weet wat de beste doelgroep is, wat de doelgroep wil en welk product of dienst ze het beste kunnen leveren. De laatste categorie is eenvoudiger te helpen, zo geeft ze aan. Die categorie wil op zoek en  staat open voor hulp.

De jongetjes die het bedrijf besturen

Ze vervolgt het verhaal waarin ze uitlegt dat ze naar Rusland ging en daar een mediabedrijf oprichtte. Zij hoorde ook tot de tweede categorie, ze had geen idee waar de Russische lezers behoefte aan hadden.

Via de “jongetjes”, dit waren de jongens die op straat tegen “marktprijs” de nieuwsbladen verkochten, heeft ze dit opgelost, die “jongetjes” hebben haar naar het succes geleid.

 

Ze nodigde namelijk iedere week 15 “jongetjes” uit. De ruimte waar de “jongetjes” bijeenkwamen hing vol met allemaal conceptvoorstellen. Alle “jongetjes” mochten hun mening geven over wat het beste zou verkopen. Die “jongetjes” stonden heel dicht bij de klant, kenden de wensen van de klanten en via de “jongetjes” zorgde Annemarie er voor dat ze nu wel precies wist waar de klanten behoefte aan hadden en dat ze nu wel wist welk product ze moest leveren.

Zo liet ze het bedrijf besturen door de “jongetjes” en dat in een land als Rusland!

Heeft u ook van die “jongetjes”?

Hoe goed kent u de behoefte van uw klant. Hoe goed luistert uw organisatie naar de mensen in de organisatie die heel goed weten wat de wensen in de markt zijn.

Heeft u ook “jongetjes” zoals Annemarie die samen met u het bedrijf besturen?

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Alfred Klunder
06 – 53 35 58 81
alfred.klunder@beta.growproud.nl

Lees ook:

Cash Flow Verbeter Scan

Cash Flow Verbeter Scan

Bij een relatie van GrowProud uit de maakindustrie hebben we de Cash Flow Verbeter Scan toegepast. Met enige scepsis van onze klant zijn we gestart met een inventarisatie. Vastgesteld werd dat het bedrijf een grillig omzetverloop had door het projectmatige karakter...

Klant aan het woord: Wireless Value

Klant aan het woord: Wireless Value

Bij Wireless Value draait alles om draadloos meten. Wireless Value ontwikkelt, produceert en verkoopt producten waarmee meetwaarden van sensoren draadloos kunnen worden overgestuurd naar plaatsen waar verdere bewerking en bewaking kan plaatsvinden. Voor elk werkgebied...

GrowProud was 4 juli in het RTL Z-programma How It’s Done!

GrowProud was 4 juli in het RTL Z-programma How It’s Done!

GrowProud en Meilink vertelden  op TV over de samenwerking Alfred Klunder vertelt wat GrowProud voor een bedrijf is, wat het belang is van Marketing en wat ze voor de maakindustrie betekenen. Peter Rikken vertelt de kijkers wat de samenwerking met GrowProud heeft...

GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

Hoe het beste om te gaan met marketing en sales in deze tijd van crisis? Van onze klanten krijgen we de vraag, hoe ze het beste om kunnen gaan met marketing en sales in deze tijd.Download de gratis whitepaper over geïntegreerde markting en sales aanpak hier.  We geven...

Agent en marketing voor u laten werken

Agent en marketing voor u laten werken

Uw bedrijf exporteert. Op dit moment ondervindt u grote hinder van de reisbeperkingen die internationaal gelden. In dit artikel leest u wat te doen, juist nu!Een moeizame relatie met uw handelsagenten Een handelsagent vinden en aanstellen is een eerste horde die moet...

Kan je wat doen in tijden van crisis?

Kan je wat doen in tijden van crisis?

Als GrowProud hebben we getwijfeld of we in deze zware tijd wel berichten moeten plaatsen.Wie zit daar nu op te wachten, in een tijd van crisis die iedereen raakt en waarbij het land bijna tot stilstand komt.Wie zit daar nu op te wachten nu de ziekenhuizen vol liggen...