GEÏNTEGREERDE MARKETING EN SALES AANPAK

Hoe het beste om te gaan met marketing en sales in deze tijd van crisis?

Van onze klanten krijgen we de vraag, hoe ze het beste om kunnen gaan met marketing en sales in deze tijd.
Download de gratis whitepaper over geïntegreerde markting en sales aanpak hier. 

We geven graag advies

We geven graag ons advies wat je nu het beste kunt doen. Allereerst een korte inleiding. Wat we met z’n allen nodig hebben is optimisme, dat is wat anders dan naïviteit en positiviteit. De realiteit onder ogen zien en daar optimistisch mee omgaan. Dat geeft hoop, we gaan door en zien dat het ooit beter gaat worden. Probeer te profiteren van de tijd die je kunt steken in het maken van een pas op de plaats. Streven jullie nog steeds de juiste marketingdoelen na? Bereiken jullie de doelgroep? Wat kan er efficiënter in het marketing- en sales-proces?

Ga niet verkopen

Het heeft geen zin om net te doen alsof er niets aan de hand is. Nu in de verkoopmode zitten, is niet empathisch en kan bij je (potentiële) klant heel vervelend overkomen. Hoe zou je je voelen als je je zorgen maakt en je wordt gebeld door een opdringerige verkoper? We adviseren om zichtbaar te blijven op de kenmerkende manier die bij je organisatie past, maar houd goed rekening met de actuele omstandigheden. Kies je woorden zorgvuldig.

Onderhoud contact

Het is juist nu belangrijk om met je (potentiële) klanten in contact te blijven. Luister of er een andere behoefte is en speel daarop in, wees creatief! Gemiddeld zijn er 7 contactmomenten nodig, voordat een (potentiële) klant over gaat tot koop, blijf daarom zichtbaar. Ons advies is:

  • gebruik de tijd om je marketing en salesproces te optimaliseren en
  • gebruik nu de tijd om een aantal contactmomenten te realiseren.

Whitepaper

In ons whitepaper lees je nog meer over wat marketing en sales vandaag nog samen kunnen doen. Download de whitepaper op onze website.

Wees optimistisch, realistisch en gebruik je tijd goed. Jouw klanten vergeten je niet op het moment dat het weer beter gaat.

Klik hier voor de gratis whitepaper

Vliegende start maken?

We helpen u graag van denken naar doen, juist nu.
Wij organiseren graag een video conferencing afspraak om dit nader met u te bespreken.

Vliegende start maken bel:
Alfred Klunder
033-234 00 22 / 06 – 53 35 58 81
alfred.klunder@growproud.nl

 

Of vul het contactformulier in:

Contact

033-2340022 info@growproud.nl


Ontvang als eerste onze blogs en updates in uw mailbox. Afmelden kan op ieder gewenst moment.

Actief in de maakindustrie en behoefte aan inspiratie om te groeien?

Ik ga graag met u in gesprek!

Eric Oving
06 – 38 89 44 83
eric.oving@growproud.nl

Lees ook:

Naar een optimale projectaanpak bij Stanstechniek

Naar een optimale projectaanpak bij Stanstechniek

Zorgen dat het klopt. Vanuit een totaalaanpak, van strategie en executie tot en met solide borging, aan de slag om groeibarrières te doorbreken en bedrijven echt te laten groeien. Dat is wat we als GrowProud bij klanten doen. Zo ook bij Stanstechniek in Gaanderen waar...

Beweging creëren, van denken naar doen

Beweging creëren, van denken naar doen

Beweging creëren, dat is wat we als GrowProud bij klanten doen. Zo is ook onze specialist in organisatie en ontwikkeling, Joost Hakvoort bij Welgro, bouwer van bulkwagens, aan de slag gegaan. Om als sparringpartner en aanjager te helpen bouwen aan een proactieve,...

Verkopen begint voordat de verkoop begint

Verkopen begint voordat de verkoop begint

In de maakindustrie zetten de meeste bedrijven nog altijd alles op persoonlijke contact met klanten en prospects. Dat zal ook belangrijk blijven. Maar de wereld is wel sterk veranderd. De pandemie maakte face tot face salesgesprekken onmogelijk, waardoor het internet...

Verbinden en samenwerken loont

Verbinden en samenwerken loont

Verbinden en samenwerken loont Nederland heeft wereldwijd een toonaangevende maakindustrie. De innovaties vinden veelal plaats bij de kleinere en middelgrote maakbedrijven. Daar zijn wij trots op. Sterker nog, we helpen dat graag mede mogelijk te maken. Nou is...

GrowProud groeit door in ‘22

GrowProud groeit door in ‘22

Als Big Hairy Audacious Goal, de bekende BHAG, hadden wij voor GrowProud een positie als autoriteit voor groei van de maakindustrie in Nederland voor ogen. Dat is behoorlijk ‘audacious’, zeker voor de nuchtere ondernemers die we zijn. Om hieraan te werken hebben wij...

Business Development Connec2

Business Development Connec2

Business Development naar een hoger plan voor Connec2 Eén van de meest onderschatte middelen voor groei is een sterk business plan. Zo heeft Connec2 een ongekend innovatieve technologie in handen waarmee zij de wereld kunnen veroveren. De ambities liegen er niet om,...