Business Development Connec2

Business Development naar een hoger plan voor Connec2

Eén van de meest onderschatte middelen voor groei is een sterk business plan. Zo heeft Connec2 een ongekend innovatieve technologie in handen waarmee zij de wereld kunnen veroveren. De ambities liegen er niet om, met verdrievoudiging van de omzet alleen al dit jaar. Alleen ontbrak het aan een paar essentiële inzichten in het business plan, te beginnen met dat mooie techniek alleen het niet voor je doet. Dennis Scholten en Alfred Klunder sprongen bij om met het team van Connec2 een bedrijfsplan te ontwikkelen dat een zeer steile groeicurve mogelijk maakt binnen 5 jaar.

De virtuele wereld van Connec2

Connec2 is een leidend technologiebedrijf dat meer dan 10 jaar kennis van Extended Reality (XR), Cloud-technologie en Agile software development heeft samengebracht in een uniek platform dat ontmoeten en samenwerken mogelijk maakt in een virtuele wereld. Die beleef je helemaal vanuit een hoogwaardige VR-bril. Projectteams, verspreid over de hele wereld, kunnen elkaar spreken en presentaties geven, direct vanuit de laptop die op de digitale ontmoetingsplek aangesloten kan worden. Technici kunnen 3D-ontwerpen inladen, veranderingen invoeren en vervolgens samen, als avatars, door het ontwerp lopen. Een theaterzaal met podium en presentatiemogelijkheden, een buitenruimte, samen op een bankje zitten, het kan allemaal. De geluidskwaliteit is griezelig echt. Iemand kan naast je komen staan en iets in je oor fluisteren terwijl een ander verderop de groep toespreekt. In een wereld dit steeds verder digitaliseert zijn er eindeloos veel mogelijkheden. En dat is nu net het probleem.

employerbranding Schroder

De realiteit van de markt

Connec2 levert het Extended Reality platform als Cloud-dienst onder de noemer XR as a Service. De eerste klanten, waaronder enkele internationale bedrijven, maken er al gebruik van, maar de intensieve marktbewerking en klantbegeleiding staat de gewenste groei in de weg. Daarom werd Dennis Scholten vorig jaar gevraagd het business plan door te lichten en advies uit te geven. Dat muisje bleek een nogal een staartje te hebben. Dennis: “De technische drive is een grote kracht van Connec2, maar tegelijk ook een zwakte om de exponentiële groei te bereiken die zij vanuit de techniek gezien voor ogen hadden. Uit de evaluatie en aanbevelingen kwam een hele lijst met handvatten voor Connec2, maar kort gezegd ontbrak het aan een solide strategie op het gebied van marketing en sales. Daar zijn wij eind vorig jaar mee aan de slag gegaan.”

employerbranding Schroder

Helderheid door workshops

Het business plan is essentieel om intern focus te realiseren en extern belangrijke partijen aan zich te binden en een heldere propositie in de markt te zetten. Van trends en klantbehoeften tot BHAG, SWOT, Business Drivers en een actieplan, het is allemaal aan bod gekomen in 7 workshops met het kernteam. Deze thema’s hadden prioriteit uit de totale lijst van ruim 20 aanbevelingen. Wat Dennis betreft kan Connec2 verder om de volgende stap te zetten: “De twee meest vitale factoren zijn focus op de juiste business drivers en een communiceerbare propositie voor de doelmarkt. We zijn nu klaar om een gestandaardiseerde oplossing naar de markt te brengen!”

Voor bouw en maakbedrijven

Het gaat een spannende tijd worden voor Connec2. Nog voor de zomer wordt voor de meest potentiële markten, maakbedrijven en de bouwsector, een specifieke oplossing ontwikkeld. Deze wordt in de markt gezet met een opnieuw ingestoken website die glashelder de nieuwe propositie communiceert. En GrowProud blijft ondersteunen om Connec2 de regie te laten houden op het aansturen van de gewenste beweging. “Het proces om samen tot inzichten te komen heeft geleid tot draagvlak én de overtuiging dat de focus verlegd moet worden van technisch naar marktgericht. Daarmee hebben we een belangrijke groeibarrière geslecht. Het nieuwe business plan was hiervoor de kapstok. Maar dan wel eentje waar alles aan opgehangen kan worden voor een succesvolle toekomst!” Aldus Dennis Scholten.

Meer weten?

Vraag het aan Dennis Scholten: dennis.scholten@beta.growproud.nl

Ook interessant:

 

employerbranding Schroder